دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۰۳

آمالکپ GK

۲ بازديد

آمالگام دندانی مخلوطی از 50 درصد جیوه عنصری با آلیاژ فلزی است که عمدتاً حاوی نقره و قلع است. جیوه مایع با پودر آلیاژ به نسبت وزنی 1 به 1 مخلوط می شود.

بیشتر آلیاژهای دندانی حاوی مخلوطی از نقره و قلع به نسبت وزنی 3 به 1 و همچنین مقدار کمتری مس و روی هستند. یک آلیاژ آمالگام دندانی معمولی بین 67 تا 74 درصد نقره با 25 تا 28 درصد قلع و حداکثر 6 درصد مس، 2 درصد روی و 3 درصد جیوه دارد. انواع دیگری از آلیاژها نیز وجود دارد، مانند آلیاژهای آمالگام به اصطلاح پراکنده که دارای حدود 70% نقره، 16% قلع و 13% مس هستند. یک گروه کاملاً متفاوت دیگر از آلیاژهای آمالگام ممکن است تا 30 درصد مس داشته باشند و به عنوان آلیاژهای آمالگام با محتوای مس بالا شناخته می شوند.

 

به طور کلی، آمالگام جی کی یک انتخاب عالی برای پر کردن دندان است که استحکام و دوام بالاتری را در مقایسه با سایر انواع آمالگام دندان ارائه می دهد. علاوه بر این، دارای حداقل خطر قرار گرفتن در معرض جیوه، پایداری ابعادی بالا و توانایی آزادسازی فلوراید خوب است.  یکی از مهمترین مزایای پرکننده های آمالگام جی کی دوام آن است. پر کردن آمالگام می تواند تا 10-15 سال دوام بیاورد و فشار و سایش قابل توجهی را که در اثر جویدن و گاز گرفتن ایجاد می شود را تحمل کند. این بدان معنی است که پر کردن آمالگام می تواند راه حلی طولانی مدت برای حفره ها در مقایسه با سایر مواد پرکننده ارائه دهد.

 

 

 

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.