یکشنبه ۰۲ اردیبهشت ۰۳

آمالکپ GK

۱ بازديد

آمالگام دندانی مخلوطی از 50 درصد جیوه عنصری با آلیاژ فلزی است که عمدتاً حاوی نقره و قلع است. جیوه مایع با پودر آلیاژ به نسبت وزنی 1 به 1 مخلوط می شود.

بیشتر آلیاژهای دندانی حاوی مخلوطی از نقره و قلع به نسبت وزنی 3 به 1 و همچنین مقدار کمتری مس و روی هستند. یک آلیاژ آمالگام دندانی معمولی بین 67 تا 74 درصد نقره با 25 تا 28 درصد قلع و حداکثر 6 درصد مس، 2 درصد روی و 3 درصد جیوه دارد. انواع دیگری از آلیاژها نیز وجود دارد، مانند آلیاژهای آمالگام به اصطلاح پراکنده که دارای حدود 70% نقره، 16% قلع و 13% مس هستند. یک گروه کاملاً متفاوت دیگر از آلیاژهای آمالگام ممکن است تا 30 درصد مس داشته باشند و به عنوان آلیاژهای آمالگام با محتوای مس بالا شناخته می شوند.

 

به طور کلی، آمالگام جی کی یک انتخاب عالی برای پر کردن دندان است که استحکام و دوام بالاتری را در مقایسه با سایر انواع آمالگام دندان ارائه می دهد. علاوه بر این، دارای حداقل خطر قرار گرفتن در معرض جیوه، پایداری ابعادی بالا و توانایی آزادسازی فلوراید خوب است.  یکی از مهمترین مزایای پرکننده های آمالگام جی کی دوام آن است. پر کردن آمالگام می تواند تا 10-15 سال دوام بیاورد و فشار و سایش قابل توجهی را که در اثر جویدن و گاز گرفتن ایجاد می شود را تحمل کند. این بدان معنی است که پر کردن آمالگام می تواند راه حلی طولانی مدت برای حفره ها در مقایسه با سایر مواد پرکننده ارائه دهد.

 

 

 

 

سر سوزن تزریق

۳ بازديد

سر سوز‌ن‌های سرنگ دندانپزشکی، شکل فیزیکی خاصی دارند که آن‌ها را برای ورود به بافت لثه مناسب کرده است. بافت لثه، بسیار ظریف و در عین حال پر از عصب‌های درد است. کوچکترین فشار بیش از اندازه‌ای ممکن است، هزاران هورمون درد را در مغز آزاد کند.

دندانپزشکی برای بسیاری از بیماران، یک مکان ترسناک به نظر می‌رسد. افرادی که دچار دندان‌درد می‌شوند، تا جایی بتوانند از مراجعه به دندانپزشک دوری خواهند کرد. دلیل اصلی ترس افراد، تجربه درد در حین ترمیم دندان‌ها است. اگر دندان شما مشکلات عمیقی داشته باشد و نیاز به ترمیم اساسی یا جراحی پیدا کند، پزشک با یک داروی بی‌حسی، درد شما را در حین انجام کار به صفر می‌رساند.

 

بافت‌های لثه سرشار از گیرنده‌های درد است و به سرعت با ارسال پیام عصبی به مغز، هورمون‌های درد زیادی در بدن ترشح می‌کند. به همین منظور، سر سوزن تزریق دندان پزشکی ویژگی‌های فیزیکی خاصی دارند که آن‌ها را مناسب ورود به لثه کرده است.


https://raikadental.com/product-category/dental-materials/needle/

روکش یونیت

۲ بازديد

اگر دقت کرده باشید در مطب‌های دندان پزشکی بر روی صندلی‌ معاینه و معالجه (صندلی یونیت) روکشی از جنس پلاستیک قرار دارد. یقیناً حدس می‌‌زنید این روکش‌ها را برای چه منظوری استفاده می‌کنند. بله درست است دندان پزشکان از این روکش‌ها به جهت جلوگیری از انتقال عوامل بیماری‌زا بهره‌مند می‌شوند. روکش یونیت یکبار مصرف می‌باشد و به ازای هر بار معالجه باید تعویض گردد.

عواملی در میزان اثر گذاری روکش یونیت دخیل هستند. این عوامل شامل ویژگی‌هایی نظیر جنس مرغوب، مقاومت بالا در برابر پارگی و رطوبت هستند. شرکت‌های تولید کننده تجهیرات و لوازم پزشکی از بهترین متدهای روز دنیا استفاده می‌کنند تا بهترین کیفیت از این روکش‌ها را روانه بازار کنند.

کاور یونیت یکبارمصرف الیافی دندانپزشکی مدل یک پارچه از پارچه الیافی ساخته شده است . در پشت این کاوریونیت ها بند هایی وجود دارد که از زیر یونیت و تخت می توان آنهارا فیکس کرد . ابعاد این کاور ها استاندارد تمامی یونیت ها و تخت های بیمارستانی می باشد . از این روکش یونیت ها در سالن های زیبایی نیز جهت روکش تخت ها و صندلی های آرایشگاهی استفاده می کنند .

پیشبند دندانپزشکی

۲ بازديد

هریک از محصولاتی که در بازار وجود دارند درکنار مزایا، معایبی هم دارند که نمی‌توان آنها را کتمان کرد. در ادامه به برخی از مزایای پیشبند های دندان پزشکی می‌پردازیم.

  • محافظت: پیشبند های دندان پزشکی هم برای متخصصین دندان پزشکی و هم برای بیماران در مقابل آلودگی و عفونت های محیطی اطمینان ایجاد میکنند.
  • راحتی: استفاده از این پیشبند ها با توجه به وزن کم و سبکی که دارند بسیار راحت است و برای بیماران مشکلی به وجود نمی‌آورد.
  • مقرون به صرفه: قیمت این پیشبند ها به علت مواد اولیه ارزان قیمتی که دارند بسیار اقتصادی است و خرید در تعداد بالای این پیشبند مقرون به صرفه است.
  • تحت محافظت در برابر اشعه ایکس: بسیاری از دندان پزشکان در زمان بررسی شرایط دهان و دندان با استفاده از ابزار اشعه ایکس از پیشبند دندان پزشکی سربی استفاده می‌کنند تا مانع از آسیب های این اشعه به بدن بیمار شوند.


    قیمت پیش بند دندانپزشکی با توجه به نوع محصول که یکبار مصرف است، بسیار مقرون به صرفه می‌باشد. با اینحال قیمت این محصول با توجه به نوع بسته بندی و جنس پیش بند که می‌تواند پارچه ای، کاغذی، دولایه و نایلونی باشد و سایز پیش بند و همچنین شرکت تولید کننده در بازار متفاوت است.

    پیش بند دندانپزشکی به عنوان یکی از تجهیزات بهداشتی پر مصرف برای محافظت از لباس های پزشک و بیمار در هنگام انجام معاینات و درمان سایر مشکلات دندانپزشکی به کار برده می‌شود  و می‌تواند از انتشار ترشحات و آلودگی ها جلوگیری کند.

    https://raikadental.com/shop/dental-materials/%d9%be%db%8c%d8%b4%d8%a8%d9%86%d8%af-%d8%af%d9%86%d8%af%d8%a7%d9%86%d9%be%d8%b2%d8%b4%da%a9%db%8c/

دستکش لاتکس

۲ بازديد

دستکش لاتکس به علت پودری بودن استفاده راحتی دارند، همچنین از آن جا که این دستکش ها به خوبی در دست فیکس شده و در نتیجه گرفتن اشیا را با دستکش به خوبی امکان پذیر می‌کند ، مورد استقبال مصرف کنندگان قرار گرفته است . دستکش لاتکس پودری از محصولات بسیار باکیفیت در حوزه دستکش‌های یک‌ بار مصرف به شمار می‌رود. این محصول در بسته‌ بندی‌های 100 عددی به به فروش می رسد .  روی درب جعبه محلی برای بیرون کشیدن دستکش در نظر گرفته شده تا بتوانید آن‌ها را یکی یکی بیرون بکشید و از به‌ هم ریختگی جعبه جلوگیری می‌ شود .دستکش لاتکس در سه سایز موجود بوده که متناسب با عرض کف دست سایزبندی انجام می‌شود.

 

کی دیگر از انواع دستکش های لاتکس پزشکی نوع بی رنگ آن است. دستکش لاتکس بی رنگ همانطور که از نامش مشخص است دارای رنگ خاصی نمی باشد و به حالت شیشه ای است. به عبارتی پوست دست مشخص است. خرید دستکش لاتکس شیشه ای با قیمت مناسب برای مراکز درمانی و سایر صنایع بسیار مهم است. از همین رو اقدام به خرید دستکش لاتکس به قیمت عمده می کنند.

 

دستکش لاتکس دارای معایبی نیز میباشد. بسیاری از افراد نسبت به لاتکس طبیعی آلرژی و حساسیت دارند یعنی زمانی که از دستکش های لاتکس استفاده می‌کنند دچار کهیر، قرمزی و خارش پوست می‌شوند. پودر موجود در این دستکش‌ها که بر پایه نشاسته ذرت یا پودر تالک هستند، برای راحتی دست و تکان نخوردن دستکش وجود دارند، اما برخی از افراد نسبت به آن آلرژی دارند؛ در این شرایط دستکش لاتکس بدون پودر op perfect موجود در سایت رایکا دنتال، می‌تواند گزینه مناسبی باشند. در دستکش لاتکس بدون پودر OP PERFECT، دستکش با محلول کلر شستشو داده می‌شود تا پروتئین‌های لاتکس از بین بروند، از این جهت بدون ایجاد هیچ‌گونه حساسیتی قابل استفاده هستند.

 

https://raikadental.com/shop/dental-materials/%d8%af%d8%b3%d8%aa%da%a9%d8%b4-%d9%84%d8%a7%d8%aa%da%a9%d8%b3-%d8%a8%d8%af%d9%88%d9%86-%d9%be%d9%88%d8%af%d8%b1-%d8%a7%d9%be%db%8c-%d9%be%d8%b1%d9%81%da%a9%d8%aa-op-perfect/

 

گوتا و کن کاغذی

۲ بازديد

استفاده از کن کاغذی با درصد های مختلف به نظر دندانپزشک بستگی دارد که درصد این کن ها میزان خشک کنندگی بیشتر یا کمتر آن را نشان می‌دهد. کن های کاغذی با درصد پایین تر که از انعطاف پذیری بیشتری برخوردار است برای دندان های عقبی یا خلفی که دارای ریشه ها و کانال های کج و منعطف است استفاده می کنند و از کن های کاغذی با درصد بالاتر که از انعطاف پذیری کمتری برخوردار است برای دندان های جلویی استفاده می کنند که توانایی جذب رطوبت بالاتری را دارد. 

 

با توجه به کاربردهای متعددی که این گوتا و کن های کاغذی در دندان پزشکی دارند شرکت‌های سازنده در تلاشند آن‌ها را با بهترین ویژگی‌ها و مزیت‌ها به بازار عرضه کنند. برخی از این مزایا عبارتند از:

  • نقطه ذوب مناسب: به منظور اینکه پس از قرارگیری گوتاها در کانال ریشه با استفاده از قلم داغ اضافات آن را از بین ببرند، دارای نقطه ذوب مناسبی هستند تا موجب دردسر دندان پزشکان نشوند.
  • ابعاد مختلف: دندان پزشکان با توجه به نوع دندان و اندازه گیری قالب دندان‌ها، هر یک از این گوتا و کن‌ها که در ابعاد و سایزهای مختلفی که در بازار قرار دارد، استفاده می‌کنند.
  • قیمت مناسب: گوتا و کن های کاغذی با توجه به کارایی‌های زیادی که در دندان پزشکی دارند دارای قیمت مناسبی هم هستند و خرید آن در حجم بالا کاملا به صرفه و اقتصادی می‌باشد.

    https://raikadental.com/product-category/endo/gutta-paperpoint/

فایل روتاری SP1

۳ بازديد

ویژگی های محصول فایل روتاریsp1

تطبیق عالی با کانال های شدیداً منحنی

به راحتی خم شده و شکل کانال ریشه را می گیرد، که باعث دسترسی آسان تر به عفونت های عمیق و دبری ها در کانال می شود .

افزایش سرعت درمان کانال ریشه را به طور قابل توجه .

فایل روتاریsp1 به یک هندپیس متصل شده و می تواند بیش از 500 بار در دقیقه چرخش کند.

انتخاب سیستم روتاری سلیقه‌ای و شخصی است.مسائل اقتصادی هم عامل تعیین کننده است.اما برای شروع استفاده از روتاری‌ها،نظر شخصی نگارنده این است که از سیستم‌های با تعداد فایل کمتر و کاربرد ساده تر (مثلProTaper، BioRaceیاRevoS )استفاده کنید .بعد از اینکه بیشتر بر رابطه سرعت،تیپر و تورگ مسلط شدید می‌توانید از سیستم های با تعداد فایل بیشتر به راحتی استفاده کنید .

 

https://raikadental.com/shop/endo/%D9%81%D8%A7%DB%8C%D9%84-%D8%B1%D9%88%D8%AA%D8%A7%D8%B1%DB%8C-%DA%AF%D9%84%D8%AF-sp1/

فایل روتاری دنکو

۴ بازديد

 برای منحنی باریک، کلسیفیکاسیون و کانال های ریشه پیچیده طراحی شده تا از خطر جدا شدن ابزار دقیق جلوگیری شود. سرعت چرخشی توصیه شده برای کار با این فایل 150-300 دور در دقیقه و گشتاور N.cm 2-5/2 است. سایر ویژگی های فایل بلو دنکو تکنولوژی عملیات حرارتی سیم CM، ایمنی بالا، کاهش احتمال انحراف کانال ریشه، طراحی مخروطی متنوع هوشمند و راندمان بالا می باشد. هر بسته از این نوع، 6 عدد فایل روتاری به شکل تک ساز و آسورت در سایزهای مختلف را دارا است.

میتوان با سرعت های مختلف از آن ها استفاده نمود. باید توجه داشت که استفاده از فایل های روتاری همراه با شست و شو مداوم و استفاده از لوبریکنت هایی مانند آرسی پرپ توصیحه می شود تا از ایجاد فیلر های احتمالی جلوگیری شود.

قیمت عالی و مقرون به صرفه

دوام و ماندگاری بالا

جلوگیری از اتلاف وقت و صرفه‌جویی در زمان

میزان تورک حداکثر 3 نیوتون بر سانتی‌متر

دارای طراحی پروتیپر و مناسب آماده‌سازی کانال ریشه

 

https://raikadental.com/shop/endo/%D9%81%D8%A7%DB%8C%D9%84-%D8%B1%D9%88%D8%AA%D8%A7%D8%B1%DB%8C-%D8%AF%D9%86%DA%A9%D9%88-%DA%AF%D9%84%D8%AF-denco-gold-assorted/

اسید اچ

۴ بازديد

انواع اسید اچ یا اسید فسفریک برای ایجاد سطح نامنظم بر روی مینای دندان استفاده می شود. این ژل برای اولین بار در سال 1955 توسط بونوکور وارد دنیای تجهیزات دندانپزشکی شد. این اسید اچ با ایجاد حفره هایی در سطح دندان سبب می شود تا کامپوزیت رزین ها به سطح دندان بهتر بچسبند. از دیگر کاربردهای این اسید می توان به کاربردهای زیبایی وچسباندن نگین به دندان اشاره کرد.

هنگام خشک کردن، سطحی که اچ شده است سفید گچی یا مات به نظر می رسد. این اسید همچنین باعث پاک شدن آلودگی‌های سطح می‌شود و به مرطوب بودن مینای دندان کمک می‌کند. ( لایه اسمیر و لایه هیبریدی را از بین می برد.)

این ماده تشکیل شده است از اسید فسفریک با درصد غلظت 37% برای ایجاد تخلخل و شکاف و سوراخ ریز میکروسکوپی بر روی سطح دندان ها جهت نصب باندینگ های ارتودنسی و روکش های دندان مورد استفاده قرار می گیرد.

از اسید اچ دندانپزشکی در بعضی مواقع برای موارد زیبایی و چسباندن نگین و یا چسباندن براکت های ارتودنسی به دندان ها نیز استفاده می شود.

 

ایرموتور دندانپزشکی

۳ بازديد

از جمله مزایای ایرموتور دندان پزشکی

  • کارایی بالا: ایرموتورها کارایی بالایی در فعالیت‌های دندان پزشکی دارند و معمولاً در زمانی کوتاه بهترین نتیجه را می‌دهند.
  • دقت بیشتر: این دستگاه‌ها به دندان پزشکان امکان انجام کارهای دقیق و حساس را می‌دهند.
  • راحتی برای بیماران: ایرموتور دندان پزشکی موجب تجربه راحت تری برای بیماران می‌شود زیرا ارتعاشات و صدای کمتری نشان می‌دهد.
  • کاهش خستگی: این ابزار موجب کاهش خستگی دندان پزشک می‌شود زیرا نیاز به فشار دست کمتری دارد.


  • هندپیس هایی که به وسیله ی ایرموتور کار می کنند مانند آنگل و هندپیس مستقیم، باید به درستی بر روی دستگاه قرار گیرند. تا چرخ دنده های داخلی ایرموتور و هندپیس آسیب نبینند. باید توجه شود که در حین کار، هندپیس‌ها متصل یا جدا نشوند.
  • نکته مهم دیگر در مورد هندپیس هایی که به ایرموتور وصل می شوند سرعت ورودی آنهاست که باید با سرعت ایرموتور هماهنگ و برابر باشند.